I denne uge har vi fortsat arbejdet med læseleg📘. Vi har holdt fast i de samme bøger, som der blev læst i sidste uge og børnene er forblevet i samme små grupper.
Læseleg handler om, at vi der læser, motiverer og indbyder børnene til at være deltagende i læsningen. Under læsningen lægges der op til at børnene peger👉, fortæller og spørger og desuden inddrages der rekvisitter i form af bl.a. bamser🧸, dukker🎎, frugt🍏🍎 mv., da det er med til at gøre fortællingen mere levende og aktiv 😝.
Eksempler på ovennævnte er bl.a. at den gruppe der læser “Kaj der vil have æble”, der fik børnene lov til at smage på æbler og til at prøve om de kunne nå æblet på træet 🌳. Den anden gruppe der læser om “Kaj er væk”, der gemte børnene sig væk under et lille tæppe og de prøvede også at gemme dukken under dynen i sengen🛌.
I denne uge har vi fortsat arbejdet med læseleg📘. Vi har holdt fast i de samme bøger, som der blev læst i sidste uge og børnene er forblevet i samme små grupper.
Læseleg handler om, at vi der læser, motiverer og indbyder børnene til at være deltagende i læsningen. Under læsningen lægges der op til at børnene peger👉, fortæller og spørger og desuden inddrages der rekvisitter i form af bl.a. bamser🧸, dukker🎎, frugt🍏🍎 mv., da det er med til at gøre fortællingen mere levende og aktiv 😝.
Eksempler på ovennævnte er bl.a. at den gruppe der læser “Kaj der vil have æble”, der fik børnene lov til at smage på æbler og til at prøve om de kunne nå æblet på træet 🌳. Den anden gruppe der læser om “Kaj er væk”, der gemte børnene sig væk under et lille tæppe og de prøvede også at gemme dukken under dynen i sengen🛌.